Problematika eGovernmentu sa vzťahuje nielen na riešenie problémov štátnej správy ale aj samospráv - na regionálnej i miestnej úrovni, a všetkých inštitúcií spadajúcich do kategórie verejného sektoru. Z dôvodu systematického pokrytia tejto problematiky sa eGovernment člení na :
a) problematiku riešení vo vnútri jednotlivej inštitúcie verejnej správy (Government/inside, G/inside, G/internal, eAdministration)
b) problematiku komunikácie dvoch/viacerých inštitúcií verejnej správy medzi sebou (G2G – Government to Government) zohľadňujúc aj komunikáciu medzi rôznymi úrovňami verejnej správy,
c) problematiku komunikácie medzi inštitúciami verejnej správy a podnikateľským sektorom (G2B – Government to Business) zohľadňujúc aj rôzne úrovne verejnej správy,
d) problematiku komunikácie medzi inštitúciami verejnej správy a občanmi (G2C – Government to Citizens) zohľadňujúc aj rôzne úrovne verejnej správy.
U všetkých typov vyššie uvedených súčastí eGovernment systému sa uplatňovanie demokratických procesov a posilnenia podpory k verejným politikám prakticky premieta v rámci obsahu eGovernmentu (eGovernment/content - G/content).
Európska komisia do pravidelného porovnávania (benchmark) zaraďuje v súčasnosti nasledovné eGovernment služby:
b) eGov služby pre podnikateľov:
Na obrázku je uvedené celkové vyhodnotenie vývoja online dostupnosti (biele stĺpce) a sofistikácie (modré stĺpce) eGovernment služieb v členských štátoch EU-27 za rok 2007 s vyznačením umiestnenia Slovenska (červená šípka). Zelená čiara znázorňuje priemernú úroveň online dostupnosti a oranžová čiara priemernú úroveň sofistikácie eGov služieb za EU ako celok.
Dosiahnutá úroveň sofistikácie eGov služieb v roku 2007 v rámci 5-stupňovej stupnice za EU-27 ako celok je znázornený na ďalšom obrázku.
Priebeh vývoja plne online dostupných eGov služieb za EU ako celok v rokoch 2001 až 2007 je znázornený na nižšie uvedenom obrázku. Nové členské štáty (vrátane Slovenska) boli začlenené do vyhodnocovania EU až od roku 2004. Fialová krivka predstavuje súhrn za G2B aj G2C služby, modrá krivka iba G2C služby a žltá krivka iba G2B služby.