Elektronický úrad

Táto časť je vlastne jadrom informačného systému samosprávy. Obsahuje všetko portebné, aby samotný úrad a jeho procesy mohli efektívne fungovat elektronizovane. Základ by obsahovať hlavne:

  • podporu všetkých procesov v rámci úradu a samosprávy - Business process management system (BPMS) - vrátane podpory samosprávnych procesov (napr. podpora prípravy a vedenia zasadnutí samosprávnych orgánov, podpora procesu prípravy a schvaľovania rozhodnutí, VZN, ...), podateľne, el. podateľne, správy registratúry, ...
  • správu dokumentov - document management system (DMS) - centralizovaná správa a úložisko dokumentov s riadením prístupu
  • internetový portál - slúži aj na zverejňovanie informácií, najlepšie automatické bez nutnosti prípravy a spravovania informácií viacnásobne
  • intranetový portál - slúži na prístup pracovníkov k interným informáciám, ku všetkým potrebným informáciám zo všetkých informačných systémov, riadenie práce (prideľovanie a kontrola úloh), ...
  • extranetový portál - umožňuje vzdialený prístup k aspoň minimálnej funkčnosti nevyhnutnej pre prácu pracovníkov v teréne, externých pracovníkov, poslancov, ...